Dimecres, desembre 19, 2018
Home > Campanyes > TOTHOM MEREIX UNA LLAR. AQUEST NADAL, SIGUES PART DE LA SOLUCIÓ CONTRA LA POBRESA

• Les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya es coordinen per segon any consecutiu per fer arribar un missatge d’esperança a tota la població catalana.
  • Durant el 2017, Càritas ha atès 321.287 persones a Catalunya. Més d’un 30% de les famílies i persones soles ateses no compten amb una llar adequada, assequible i segura.
  • La campanya de Nadal va iniciar-se el 26 de novembre, i finalitzarà el 6 de gener.

Càritas Diocesana de Terrassa, 3 de desembre de 2018,

Aquesta setmana, les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya han iniciat la campanya de Nadal. Per segon any consecutiu i sota el lema “Sigues part de la solució contra la pobresa”, les Càritas ubicades en territori català han unit forces per fer arribar un missatge d’esperança, on es convida a tothom a ser part de la solució dels problemes que pateixen les persones més vulnerables de la nostra societat.

La missió de Càritas és acollir i acompanyar les persones que més ho necessiten, i amb el suport de gairebé 16.000 particulars i més de 1.700 empreses, sumada a la feina dels més de 500 professionals i 13.000 voluntaris/es, Càritas ha pogut atendre a 321.287 persones a Catalunya durant l’any 2017. Gràcies a tots ells, la missió de Càritas és possible.

Amb tot, els problemes socials continuen ben presents en el nostra dia a dia, i aquest Nadal la campanya de Càritas vol centrar-se en una problemàtica
estructural amb caràcter d’urgència: l’habitatge. Nadal és un temps que porta a la memòria l’escalfor de la llar que protegeix del fred del carrer, les trobades al voltant d’una taula compartint els darrers moments de l’any i els bons desitjos per al que comença.

Aquests records, que ens semblen tan quotidians, no els han pogut gaudir més d’un 30% de les famílies i persones soles que Càritas ha atès durant l’any 2017. Les persones que viuen aquesta situació no compten amb una llar adequada, assequible i segura. Malgrat aquestes dificultats, des de Càritas es treballa amb el convenciment que tothom mereix una llar on construir els seus records vitals, on sentir-se protegit i on recuperar forces per començar un nou dia. Una llar on somiar el projecte vital.

“Tenim un gran repte com a societat, però estem convençuts que amb l’ajuda de la ciutadania serem capaços de retornar els records de Nadal a aquestes persones. Perquè tothom mereix una llar” ha afirmat Francesc Roig, President de Càritas Catalunya.

La campanya de Nadal va iniciar-se el dilluns 26 de novembre i finalitzarà el 6 de gener,
tenint com a punt central la col·lecta a les parròquies que a la diòcesi de Terrassa es
durà a terme per Nadal.
Aquest Nadal, fes-te de Càritas i sigues part de la solució contra la pobresa.
Per a més informació entra a la web: www.festedecaritas.cat