Dimecres, desembre 19, 2018
Home > Notícies > II Jornada Mundial dels Pobres
II Jornada Mundial de los Pobres

II Jornada Mundial dels Pobres

Responent a la iniciativa del Papa Francesc per commemorar la Jornada Mundial dels Pobres, per segon any consecutiu, Mons. Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa convoca a tots els diocesans a través de Càritas Diocesana el pròxim diumenge 18 de novembre a la Fira de Sabadell.

El Sant Pare va impulsar aquesta Jornada per tal de fer present l’opció preferencial pels pobres a les comunitats cristianes. Per a aquesta segona ocasió, s’ha escollit el lema “Aquest pobre va cridar i el Senyor el va escoltar” del Salm 34. Paraules que com assenyala el Papa Francesc en el seu missatge per a la jornada, “es tornen també les nostres a partir del moment en què som cridats a trobar les diverses situacions de patiment i marginació en què viuen tants germans i germanes, que habitualment designem amb el terme general de pobres”.

Un dels objectius prioritaris de la celebració és redescobrir el valor de compartir amb les persones més pobres i vulnerables de les nostres comunitats, a través de l’oració comunitària i l’àpat dominical, l’Eucaristia i el dinar de germanor, com a expressió de la taula compartida en família. Al costat d’això, es subratlla també la invitació a seguir l’exemple de la primera comunitat cristiana que perseverava en els ensenyaments dels apòstols, en la comunió, a partir el pa i en la pregària, aprenent a viure units i compartint els béns que repartien entre ells perquè cap passés necessitat (Ac 2, 42. 44-45).

Per aquest motiu “la Jornada Mundial dels Pobres” pretén ser una petita resposta que l’Església sencera, estesa pel món, dirigeix ​​als pobres de tota mena i de tota regió perquè no pensin que el seu crit s’ha perdut en el buit”.